reklama

Skryté nosenie zbrane - recenzia púzdra Falco

V priebehu posledných dní som mal tú česť otestovať púzdro spoločnosti Falco holsters, tak šup šup strelci, policajti a vojaci, poďte to omrknúť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Púzdro Falco
Púzdro Falco (zdroj: Marian Salčák)

Počas dvoch týždňov som testoval vnútorné púzdro pre skryté nosenie v kombinácii perforovaná koža/kydex. Puzdro je už na prvý pohľad sympatické a rozmer puzdra je veľmi kompaktný, inak povedané nezavadzia. Materiály a spracovanie vyzerajú solídne. Kydex je veľmi pevný o hrúbke 2mm a koža má hrúbku 3mm. Napriek hrúbke je koža poddajná a ohybná. Testované puzdro je vybavené sweatguardom, ktorý siaha iba po záver a pažba je pri tele, čo mne osobne vyhovuje, nakoľko to urýchľuje tasenie. Perforácia dodáva puzdru šmrnc a zatiaľ to vyzerá, že nebude mať vplyv na kvalitu, prípadne životnosť puzdra. Pri prvom pokuse pripevniť puzdro k opasku som s ním chvíľu bojoval a zistil, že spony zachytávajúce opasok sú poriadne tuhé a chce to trochu cvik. Avšak po úspešnom uchytení garantujem, že puzdro z nohavíc určite nevypadne a nie je ho možné vytrhnúť. Neodporúčam kombinovať s gélovými nechtami. Najväčším prekvapením a zároveň malým sklamaním bolo ako pištoľ CZ-P07 s ľahkosťou vkĺzla do puzdra. Po chvíli tréningu (s vybitou zbraňou) som zbraň vložil do puzdra bez nutnosti skloniť hlavu, takže očný kontakt by som mohol v danom prípade udržiavať v oblasti kde sa nachádza hrozba. Pre tasenie taktiež nie je nutné očami hľadať puzdro a keďže je CZ-P07 rozmermi celkom slušný kus zbrane, tak pažba dostatočne vytŕča spod opasku a tasenie je nadmieru rýchle aj na takého rekreačného strelca ako som ja. Mierne sklamaný som bol z dôvodu, že zbraň je v puzdre len akoby voľne vložená, chýba tu akási aretácia ako u kydexových púzdier, v ktorých je zbraň uchytená tlakom na lúčik, takže kotrmelce neodporúčam. ALE!, v praxi je puzdro pod tlakom utiahnutého opasku a tak som simuloval pád na chrbát a sledoval som ako sa zachová zbraň s plným zásobníkom resp. v plnej váhe. Pri mojom krátkom teste sa zbraň z puzdra nepohla aj napriek tomu, že bola otočená dolu hlavou. Toto ma celkom potešilo a síce mi spadol kameň zo srdca, no aj napriek tomu odporúčam dbať na zvýšenú opatrnosť pri nosení (beh, skákanie cez prekážky a pod.). Puzdro mi poskytovalo po celý čas dostatok pohodlia, netlačí, nepotím sa pod ním a zároveň zbraň dobre zakrýva. Puzdro nosím väčšinou na boku, pretože tam zbraň lepšie schovám, avšak appendix carry bol taktiež pohodlný a to dokonca aj pri sedení, avšak je nutné voliť volnejšie tričko/mikinu. Osobne som zvyknutý nosiť zbraň nabitú, čo pri hore uvedenom modeli zbrane SA/DA/DAO považujem za bezpečné v prípade vypusteného kladiva. Opäť treba dbať na opatrnosť a v prípade, že bude koža časom opotrebovaná, je tu možnosť, že začne zasahovať do priestoru kde sa nachádza spúšť. Nosenie zbrane v nabitom stave teda nechám na osobných preferenciách jednotlivých strelcov. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cenu puzdra zatiaľ nepoznáme, avšak zo stránky ebay vieme puzdro v kombinácii kydex koža objednať v sume približne 60,- eur. Uvidíme s akou cenou príde výrobca.

Koža a spúšť
Koža a spúšť (zdroj: Marian Salčák)

Zhrnutie:

+ Rýchlosť tasenia

+ Skryté nosenie

+ Pohodlie

- Aretácia

- Riziko zvlnenia kože

https://www.falcoholsters.com/sk/

Lepšie raz vidieť ako sto krát počuť, tak sa na to pozrime v praxi:

Marián Salčák

Marián Salčák

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Hlavne neodpadávať... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu