reklama

Maledivy - alkohol, plavky, tipy a triky

Už ste si pár článkov prečítali, no stále ste si neni istí či sa na Maldivy vydať? Pre vás prinášam tento článok, v ktorom vám opíšem svoje vlastné skúsenosti a zážitky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Než začnem, chcem vám povedať, že dovolenka na Maldivách bola pre mňa zatiaľ najlepšia dovolenka akú som zažil. Samozrejme, každý sme iný a osobne som zažil osobu, ktorá po návšteve Maldív zhodnotila, že sa mu viac páči v Chorvátsku. Ja sa ale budem snažiť orientovať na väčšinu a najčastejšie otázky ohľadom tejto krajiny. Maldivy sú krásna krajina a síce je 100% moslimská, ľudia v nej sú priateľskí, usmievaví a nápomocní. Našu kultúru rešpektujú a jediné čo chcú je, aby sme aj my trochu rešpektovali tú ich.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hneď na začiatku by som chcel rekapitulovať naše náklady, aby ste si vedeli predstaviť, koľko takáto dovolenka stojí:

Letenka = 370,- eur

12 nocí s polpenziou = 400,- eur /osoba

Transfer z letiska na ostrovy a späť = 80,- eur/osoba

Ďalšie náklady (obedy, výlety, suveníry atď) = 200,- eur/osoba

________________________________________________________________

Ak nerátam potápanie, tak nás táto dovolenka stála orientačne 1050,- eur

Ostrov Ukulhas
Ostrov Ukulhas (zdroj: Marian Salčák)

Na Maldivy som sa vydal na základe podnetu cestovateľa Martina Hanzela a jeho facebook stránky ktorú odporúčam každému, kto túži cestovať - Tour De Svet - Lacné cestovanie https://www.facebook.com/groups/TourDeSvet/. Martin sa venuje vyhľadávaniu lacných leteniek a pobytov. Touto cestou sa mu chcem opäť poďakovať. Vďaka jeho stránke sme vyskladali šesťčlennú skupinu, s účelom získať čo najvýhodnejšie podmienky pri zabezpečovaní ubytovania. No až tak jednoduché to nebolo, bolo nás osem, potom šesť, neskôr štyria a potom zasa šiesti, potom skoro piati. S ľuďmi je ťažko, ale ja som sa podujal to zorganizovať. Letenky sme kúpili s veľkým predstihom niekedy marec-apríl 2016 v cene 370,- eur, čo bola samozrejme akcia leteckej spoločnosti. Takmer okamžite som začal kontaktovať ubytovacie zariadenia aj napriek tomu, že odchod sme mali v druhej polovici novembra 2016. Niekto si možno povie, že je to zbytočné, ale ja som bál, že mi moje vysnívané ubytko niekto vyfúkne. Neraz sa mi stalo, že pri bookovaní ubytovania len niekoľko dní pred odchodom, boli dostupné už len drahé varianty aj to s nie moc dobrým hodnotením.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bikiny, ako to naozaj je? Mnoho žien sa obáva moslimského zákona šária. Dokonca môj známy (ktorý na Maldivách bol) sa dušoval, že baby sa nebudú môcť na pláži vyzliecť a keď áno, tak len na pár metroch a budú sa tam tlačiť s inými... Samé bludy... Ubezpečujem vás, že sa nie je čoho obávať. Boli sme na troch ostrovoch, dievčatá mali odhalené kolená aj ramená a nikto s tým nemal problém. Jeden z ostrovov kde som bol, mal 1km dlhú bikiny pláž. Turistu sme stretli len zriedkavo. Na ostrovoch ktoré spomeniem nižšie sú veľké bikiny pláže, kde sa ženy môžu bez problémov promenádovať v bikinách a nikomu to nebude prekážať. Dokonca mali baby z mojej partie odvahu byť na pláži hore bez, čo som síce neschvaľoval,ale zakázať som im to nemohol. Čo ale domáci obyvatelia považujú za naozaj nevhodné sú bikiny v uliciach. Čo teda znamená, že ak nebývate priamo na pláži, tak cestou z hotela na seba treba hodiť nejakú šatku alebo šaty. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1. Výber ostrova

Toto je dilema, ktorú musíte vyriešiť sami. Osobne môžem odporučiť ostrov Thoddoo, ktorý bol naozaj nádherný, no vo vode bolo menej života. Ďalej ostrov Ukulhas, ktorý bol tiež krásny, no na plážach sa nachádzalo viac koralov, ale zároveň vo vode viac života. Na jeden deň sme sa zastavili aj na ostrove Rasdhoo, ktorý taktiež prekypoval vodným životom, avšak vo vode bolo veľké množstvo koralov a rias. Ak si otvoríte prehliadač, nájdete aj ďalšie tipy na ostrovy, no ja píšem len o tých, na ktorých som osobne bol. Na foto nižšie som vyznačil miesto, kde sa nachádza bikiny pláž spomenutých ostrovov. Odporúčam zvoliť ubytovanie v blízkosti. Ostrovy sú rozlohou pomerne malé, ale mať ubytovanie na pláži je výsada.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Thoddoo
Thoddoo (zdroj: Marian Salčák)
Ukulhas
Ukulhas (zdroj: Marian Salčák)
Rasdhoo
Rasdhoo (zdroj: Marian Salčák)
Thoddoo s označením bikiny pláže.
Thoddoo s označením bikiny pláže. (zdroj: Marian Salčák)
Ukulhas s označením bikiny pláže.
Ukulhas s označením bikiny pláže. (zdroj: Marian Salčák)

2. Ubytovanie objednávajte v predstihu

Nie preto, že na poslednú chvíľu nebude dostupné, ale na Maldivách a hlavne v mimorezortných ostrovoch je chudoba a o zákazníkov majú núdzu. Zatiaľ to tak je, pretože turizmus tu nie je až tak rozšírený. Ale ak chcete naozaj kvalitný servis porovnateľný s rezortom, vyberte si ubytovanie s hodnotením 9+. Tie miznú ako prvé.

3. Doprava na Maldivách

Verejná doprava, speed boat, alebo lietadlo. Dlhé cesty sme absolvovali s rýchloloďou, tie krátke s verejnou dopravou. Ak vám nevadí cestovať niekoľko hodín (uvedené ostrovy Ukulhas, Thoddoo 6-7 hodín) tak zvolte verejnú dopravu. Stojí okolo 3,- dolárov. Avšak pozor, jazdí len 1-2x do dňa (okrem piatku) a v konkrétnom čase. Môže sa stať, že nepôjde ani v deň, v ktorý by obvykle mala ísť. Speedboat je omnoho rýchlejší a dorazí na ostrov za cca 1,5 hodiny, ale treba si ju zarezervovať prostredníctvom vášho hostiteľa, nemal by stáť viac ako 60,- dolárov na osobu. Cestou späť sme platili len 30,- dolárov z ostrova Thoddoo. Táto cena sa odvíja od toho, akého dobrého máte hostiteľa, aké má známosti, koľko ide jemu do vačku atď.

4. Oslov hostel osobne

Neviem či ste si to všimli, ale najväčšie stránky s ubytovaním neuvádzajú kontaktné údaje hostiteľa. Dôvod je prostý. Odradiť vás od toho, aby ste si vypýtali lepšiu ponuku. Z každého eura, ktoré zaplatíte ide časť pre booking, alebo airbnb atď. Našťastie sa to dá veľmi jednoducho obísť. Na internete je všetko, len treba vedieť, kde to hľadať a ja vám garantujem, že na najväčšej sociálnej sieti sú zaregistrované takmer všetky ubytovacie jednotky. Následne si môžte vykomunikovať cenu za ubytovanie bez taxy, so stravou, so zľavou za väčšiu skupinu ľudí, atď. Zároveň si môžte vypýtať informácie, ktoré vás zaujímajú - ako napríklad doprava medzi ostrovmi a iné. 

5. Alkohol

Ako sa všade dočítate - je zakázaný, striktne ! Alebo nie až tak striktne? Nebudem predbiehať a poviem vám tri oficiálne možnosti, ako sa dostať na Maldivách k alkoholu.

- Ubytujte sa v rezorte (to vás ale asi môj článok nebudem zaujímať)

- Zaplaťte si vstup do rezortu - lacnejšia varianta ako sa tam ubytovať, ale to neznamená, že pijete do rána. Vstup bude zrejme len do večernej hodiny a osobne som videl ponuku s all inclusive vstupom do cca 20.00h., ak si dobre pamätám, stálo to cca 150,- eur, ale radím overiť u hostiteľa.

- Tretia možnosť (cenovo najvýhodnejšia) aj keď je to skôr taká informácia z tretej ruky, ale domácimi potvrdená, blízko ostrova Mafushi sa pohybuje loď, ktorá vzhľadom na svoju pozíciu vo vodách neporušuje zákon tým, že sa na nej predáva alkohol. Ak by ste sa ubytovali na Mafushi, čo neodporúčam vzhľadom na jeho polohu blízko hlavného mesta, tak vám hostel určite poradí, ako sa na takúto loď dostať.

 Ešte pred cestou som komunikoval s hostiteľom a v kamarátskej rovine som sa ho pýtal, prečo je to v ich krajine také striktné. Odpoveďou ma trochu zaskočil, keď povedal, že to až tak striktné nie je, a že vlastne aj mnoho moslimov si občas dá nejaký ten pohárik. Ja som sa začal trochu tešiť, že možno nám nejaký alkohol vybaví, ale keďže ma nikdy nevidel, tak mi pochopiteľne nič viac neprezradil a odporučil mi vstup do rezortu. Až na mieste som zistil ako to bolo myslené. Väčšina hostiteľov má známosti v rezortoch, nakoľko tam berú svojich hostí na návštevy. A ďalej si už viete domyslieť, že keď máte známosti, tak z rezortu viete aj čo to doniesť. Presne tak, alkohol, ale s poriadnou vysokomorskou prirážkou. Len pre info.. daň na alkohol je 280%. Osobne som mal ponuku na 0,5 L fľašu whisky za 85,- dolárov. Nakoľko ma nepostihli až tak silné abstinenčné príznaky, tak som túto ponuku odmietol. Aby som vás ale nezavádzal, takúto ponuku možno nikdy nedostanete, ale keď sa niekde potichu, nenápadne opýtate, možno dostanete aj lepšiu.

Posledná možnosť, ktorú ale nikomu neodporúčam, aj napriek tomu, že my sme tak urobili je alkohol prepašovať. Priznávam, bolo to trochu primitívne, ale cieľom bolo zistiť, či to bude fungovať. Fungovalo. Na časť alkoholu sme použili uzatvárateľné vrecúško s vrchnákom, na druhú časť fľašku od Listerinu (ústna voda). Toto sme mali uložené vo veľkej batožine, ktorá údajne ešte v Maldivách prechádza skenerom. Či si to všimli a neriešili, alebo nevšimli, to netuším. Keďže sme mali medzipristátie v Dubaii, tak sme si ako pravá Slovač neodpustili fľašu kapitána, ktorú sme kúpili v dutyfree. Celú sme ju od strachu, že nám ju na Maldivách zoberú, vypili a neskôr zistili, že sme si do príručnej batožiny mohli nahádzať ešte zopár ďalších fliaš, pretože príručnú nám v cieľovej stanici už nikto nekontroloval. Ale POZOR! to čo sa nestalo nám, sa môže stať vám a preto sa opakujem, že neodporúčam pašovať alkohol. Ale aby som vás zasa toľko nestrašil, tak mám informácie, že ak by vám aj našli alkohol, nikto vás neukameňuje, ani nestrčí do basy, ani vám nedá pokutu. Alkohol vám odoberú a pravdepodobne vám ho vrátia keď budete odchádzať.

Dosť som sa rozpísal o tom alkohole a mám na to jednoduchý dôvod. Každý, kto o tomto zákaze počul jojkal, že to neni dobré a čo bude v takej krajine robiť, keď tam nemôže piť. Nie je to trochu divné? Možno by sme sa mali zamyslieť, či je to naozaj to, čo nám chýba ku šťastiu.

6. Ceny produktov a služieb

Na Maldivách je tak trochu voľná cenotvorba a tam kde nevidíte cenovku, alebo sa na cene výslovne nedohodnete, tam si cenu väčšinou vymyslia a keďže sme v ich očiach bohatí, zaplatíme viac ako domáci obyvateľ a s tým sa treba zmieriť. Každopádne pre nás to znamená, že zaplatíme približne rovnako, ako na Slovensku. Coca-cola stojí 1,- dolár, chipsy stoja 1,- dolár a tak podobne. V obchodoch toho príliš veľa nemajú, ale na večerné posedenie a chrúmanie vám to bude bohate stačiť. 

Ceny v reštauráciách sú pomerne nízke. Maldivčania na porciách nešetria a tak sa väčšinou celkom slušne najete a niekedy si možno jedno hlavné jedlo podelíte. Cestoviny s kuracím mäsom, alebo rybou stáli od 5,- do 8,- dolárov. Grilovaná ryba od 8,- do 15,- dolárov.Treba sa pripraviť, že je to trochu iná kuchyňa ako je tá naša. Osobne som sa tešil na návrat k našej kuchyni. Iní si zasa pochvaľovali. Raňajky sú zahrnuté v cene takmer každého hostelu. Skladajú sa takmer všade z lokší, áno dobre počujete, lokše (bez masti), tuniak zmiešaný s kokosom, alebo iná ryba zaliata omáčkou. V rámci kontinentálnych raňajok dostanete zapečený toast, maslo a džem, prípadne omeletu. Tieto kombinácie sa opakovali viac menej dokola vo všetkých ubytovacích zariadeniach, ktoré sme navštívili. 

Ceny výletov sú o niečo vyššie ako ste možno zvyknutí z iných krajín. Platí tu jednoduché pravidlo, čím viac výletov kúpiš, tým menej zaplatíš. Ja som mal výhodu, dal som 6 ľudí dokopy a ceny sme mali veľmi slušné. Napríklad šnorchlovanie s mantamy nás stálo 30,- dolárov na osobu, večerná rybačka aj s grilovačkou nás stála 33,- dolárov a k týmto výletom sme zadarmo dostali malý výlet loďou ku koralom, kde sme opäť šnorchlovali. Kameru gopro nám náš hostiteľ požičal zadarmo, aby sme si porobili fotky a videá z vody (milé gesto). Možno by boli ceny aj nižšie, ale ja som príliš nevyjednával, iba som sa spýtal, či nám vie pre 6 ľudí spraviť cenu a dal mi cenu polovičnú, ako bola cena z jeho cenníka. Väčšinou na nich platí, keď im poviete, že za rohom vám dali lepšiu ponuku a túto obvykle hneď dorovnajú, alebo dajú lepšiu. Treba si pri vyjednávaní uvedomiť dôležitú vec, cena sa často odvíja od vzdialenosti výletu od ostrova. 

Manty 30-60,- $

Vyššie som spomínal manty. Maldivy sú ich plné, ale musíte vedieť kde sa nachádzajú. A to vedia len domáci. Obrovské, krásne, elegantné a úplne neškodné, ...to musíte vidieť.

Obrázok blogu
(zdroj: Marian Salčák)

Korytnačky free

Často sa pohybujú pri každom ostrove, niekde sa iba zastavia a idú ďalej a vy ich musíte vystihnúť v správny moment. Na ostrove Thoddoo boli nonstop. Prvý raz v živote sa mi stalo, že po cca 30 minútach fotenia ma omrzela a išiel som sa opaľovať. Niektoré sú na ľudí zvyknuté, iné moc nie. Na to, aby ste ich videli, si väčšinou žiadny výlet platiť nemusíte. 

Obrázok blogu
(zdroj: Marian Salčák)

Žraloky free

Tých je na Maldivách tiež požehnane, ale netreba sa ich báť. Už pri pobreží možno vidieť whitetip/blacktip reef shark. Títo dorastajú do veľkosti len cca 1,6m a človek je pre nich príliš veľké sústo. Zapnite si google a vo vyhľadávači budete po útoku žralokom na Maldivách pátrať zbytočne. Ja osobne som ich naháňal, aby som mal video z čo najbližšej vzdialenosti, ale tieto žraloky sa ľudí boja.

Obrázok blogu
(zdroj: Marian Salčák)

Koralové útesy free, 15-30,- $

Väčšinou sa nachádzajú aj priamo pri ostrove a stačí skočiť do vody. Inak sa obvykle jedná o najlacnejší výlet aký môžete zažiť. A v Maldivách sú krásne, ..taktiež odporúčam.

Obrázok blogu
(zdroj: Marian Salčák)

Sandbank 20-80,- $ (podľa vzdialenosti)

Sú neobývané ostrovy, alebo zjednodušene len kopy piesku v mori považované za ostrovy. Keď túžite po fotke ako stojíte na malom ostrovčeku v šírom oceáne a ste tam sami, tak toto bude pre vás. Mňa táto predstava príliš nezaujala. 

Obrázok blogu
(zdroj: google)

Rybačka 30-150,- $

Na Maldivách je rybačka chlebom mnohých obyvateľov a miestni rybári vás radi zoberú (samozrejme za odmenu) nachytať pár rýb, ktoré si môžte neskôr ugrilovať. Čím viac zaplatíte, tým väčšie ryby by ste mali chytať. Všetko zariadi váš hostel za vás.

Obrázok blogu
(zdroj: Marian Salčák)
Obrázok blogu
(zdroj: Marian Salčák)

Potápanie dva ponory s licenciou 120,- $, jeden ponor bez licencie 100,- $

Je jedno z najdrahších aktivít, aké na Maldivách nájdete, ale stojí za to. Maldivy sú považované za jednu z najlepších potápačských lokalít vôbec. Pre mňa najlepšie potápanie aké som zažil. Keď nemáte licenciu, tak máte jedinečnú možnosť spojiť príjemné s užitočným. Kurz si budete robiť priamo v mori, takže okrem toho že sa naučíte potápať uvidíte úžasné veci. Cena základného kurzu je okolo 300-400,- dolárov, ale neľutovali by ste, to vám garantujem. 

Obrázok blogu
(zdroj: Marian Salčák)

Whaleshark 40,-$ 

Alebo žralok obrovský. Kto vie, o čom hovorím, nemusí ďalej čítať. Kto nevie, tak vám predstavujem najväčšiu rybu v mori. Je krásna a úplne neškodná. Väčšina ľudí vidí toto zviera len na Discovery, vy máte šancu v jednej z málo lokalít na svete, na Maldivách. Samozrejme len na určitých miestach. O jednom takom mieste viem a ukážem vám ho na mape, ale poprosím, nedotýkať sa, ich koža je citlivá a z nášho nevinného dotyku môžu dostať infekciu, ktorá pre nich môže skončiť smrťou. 

Obrázok blogu
(zdroj: google)
Miesto výskytu žraloka obrovského
Miesto výskytu žraloka obrovského (zdroj: Marian Salčák)

Dúfam, že odpovede ktoré ste hľadali ste našli a najbližšia dovolenka bude smer Maldivy. :)

Ešte jedno malé motivačné video z mojej amatérskej tvorby.

Marián Salčák

Marián Salčák

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Hlavne neodpadávať... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu